Slecht weer - Reisverslag uit Hope, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu Slecht weer - Reisverslag uit Hope, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

Slecht weer

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

02 Juni 2015 | Canada, Hope

Nadat we gisteravond naar bed gingen begon de voorspelde regen te vallen. Hier zijn de weermannen/vrouwen beter dan in Nederland. Ze voorspellen regen in de avond en zie daar: het valt. Bij het opstaan regende het nog een beetje. Toch vreemd maar wel gezellig de regendruppels op dak van de camper.
Lekker uitgeslapen! Voor achten waren we allebei wakker. Ik had een mindere nacht door een te zacht kussen. Vaak wakker. Vandaag maar een nieuw beter kussen koper. Ook werd het gedurende nacht koud. En met een dun dekentje was dat minder. Marianne sliep als een os, maar was uit zichzelf vroeg wakker.
Vandaag een korte rit in de planning. Van Langley naar Hope. Een ritje van circa 125 kilometer. Het was nog heel druk op de Fraser Highway in het begin, maar verder richting Hope werd het steeds rustiger. Het bleef nog licht regenen, dus lekker ergens stoppen en wandelen zat er niet in. Morgen beter!

Een klein zijsprongetje gemaakt van de Highway en door het platteland gereden. Onderweg gestopt bij een Wallmart voor wat boodschappen. Ook dit is een gigantisch grote supermarkt. Zelfs bij deze is de Makro een kleintje. Hier is van alles te koop, je kunt het zo gek niet bedenken. Dus een kussen aangeschaft en nog wat kleine boodschapjes.

Op ons gemak verder gereden en om twee uur zijn we een camping gaan zoeken in Hope. We kwamen terecht op Coquihalla Camping in Hope. We staan in een bos op een mooie plek. Alles weer geïnstalleerd en daarna een wandelingetje door het dorpje gedaan. Verder rustig aan en de route voor morgen vast bekeken. Lekker chillen, wijntje en biertje erbij, puzzeltje en e-reader.

Vanavond voor het eerst gekookt in de camper. En wat Marianne al zo vaak had gelezen in de reisverslagen gebeurde ons ook. Het rookalarm ging af. Dat gebeurde al bij het koken van de eieren, kun je nagaan. De deur maar weer opengezet en het was weer over.
Daarna voor het eerst sinds lange tijd met de hand afgewassen. De camper is zeer luxe maar een vaatwasser zit er niet in. We ware het nog niet verleerd, dus alles weer schoon in de kast.

Net voor het eten koken maar even het dekbed neergelegd. Het begint koud te worden. Hope ligt iets hoger dan Vancouver, dus ook kouder.

Nog even Skipbo-en, een wijntje en we gaan maffen. Hopen op beter weer morgen.

• 03 Juni 2015 - 10:46

Ron Van Sterkenburg:

Hallo vakantiegangers,

Leuk om te lezen wat jullie gaan doen! Mijn buurman is samen met zijn zwager en schoonvader gelijk met jullie in Canada aangekomen en zijn ook op pad met een Camper, dus met een beetje geluk komen jullie nog Veenendalers tegen ( canada is niet zo groot toch :) ) Veel plezier !! ps heb je voor de petrolheads nog een foto van de camper?

• 03 Juni 2015 - 12:04

Ton Van Der Weerd:

Ha Ab en Marianne,

Volgens mij gaat het prima. Luxe camper, lekker afwassen met de hand, koken met de deur open en ruitenwissers die helaas te vaak heen en weer gaan. Hoop snel op veel beter weer voor jullie.
    Veel plezier, Ton.

• 03 Juni 2015 - 12:50

Piet En Gerda Pool:

Hallo daar,
    Leuk zo die verslagen te lezen.
    Zo te lezen is niet alleen in Amerika alles groter, ook in Cannada dus.
    ps. Niet alle foto's worden aangegeven, dus kunnen we niet zie.
    (alleen een nummer)
    Nog veel plezier ,