We gaan op pad! - Reisverslag uit Langley, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu We gaan op pad! - Reisverslag uit Langley, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

We gaan op pad!

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

01 Juni 2015 | Canada, Langley

Weer vroeg opgestaan. Na het ontbijt de koffers gepakt, we gaan de camper ophalen! Met Canadream afgesproken dat we op station Templeton, vlak bij de luchthaven, zouden zijn.
Om 10.15 uur een taxi genomen en ons later vervoeren. Stipt op tijd was onze ophaal bus er. Na nog enkele reizigers opgehaald te hebben vertrokken naar River Road, de verzamelplaats van de campers. Zeker 80 campers stonden er te wachten op vakantiegangers. Na een uitgebreide briefing zijn we eerst nog even gaan lunchen, want het was inmiddels half twee.
We kregen een bijna nieuwe camper. Er stond slecht 3800 kilometer op de teller. Hij was dus pas voor 1 rit gebruikt. Dat het ook een nieuw model was kwam even minder goed uit. Bij het oude model hadden we een ruim bagagecompartiment aan de achterzijde. En er zaten bij die oude 2 slide outs aan. Dit nieuwe model had slechts één slide out, daardoor was dat bagagecompartiment verdwenen. Als oplossing hebben we de koffers leeggehaald, alle spullen op het bed gegooid en de lege koffers achter gelaten bij Canadream.
Om 2 uur vertrokken we. Was best spannend om zo’n groot apparaat te mogen besturen. Alles viel echter reuze mee. Het was even wennen aan het sturen, de automaat en de breedte van de camper.
Daarna moesten we ook nog boodschappen doen. We hadden niks. Thuis hadden we al een boodschappenlijstje gemaakt, dus het was langs alle schappen lopen, pakken en afvinken. Het duurde wel wat langer dan we gewend zijn bij de wekelijkse boodschappen thuis, want deze supermarkt was zeer groot. AH is er een klein winkeltje bij!
De wijn en het bier moesten we in een andere winkel kopen, een speciale liquor store.
Na alles te hebben ingeladen zijn we op weg gegaan naar de camping. De Tomtom even ingesteld en we werden er direct naar toe gebracht, ideaal zo’n ding.
Na te hebben ingecheckt de camper zonder problemen achteruit ingeparkeerd!
Toen begon het grote uitpakken. Eerst de boodschappen gedaan en daarna alle kleding etc. van het bed gehaald en in de vele kastjes gedaan. Het wordt de komende dagen puzzelen waar alles ook al weer ligt. Maar we hebben alles op een plaats gekregen. 22 uur waren we klaar.
Nog even tijd voor een wijntje en we gaan maffen.