Vancouver Island - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

21 Juni 2015 | Canada, Nanaimo

Toen ik vanochtend mijn ogen open deed zag ik door het dakluik in onze kamer bij de B&B zon en een blauwe lucht. Ongelooflijk zoals het weer hier van de ene op de andere dag kan veranderen. Na de douche en andere noodzakelijke dingen om wakker te worden, gingen we in de woonkamer van Ruth ontbijten. 8 uur werden we verwacht! Ruth was al volop aan het kokkerellen en de ontbijttafel was compleet gedekt voor 8 personen. Ongelofelijk wat er allemaal op tafel stond. Van de Valk met zijn ontbijtbuffet is er niks bij. Ze was nog bezig om “French toast’ klaar te maken. Eerst maar aan de cornflakes die er in verschillende uitvoeringen stond. Met rozijnen, met fruit, plain en nog een ander iets. Er was koffie, thee, melk en drie soorten vruchtensappen. En, niet te vergeten, schalen met fruit. Na enige tijd kwam de ‘French toast’ er aan. Gewoon boterhammen die geroosterd waren, bedekt met poedersuiker. Daarop kon je maple sirup doen, of zelfgemaakte jam (ook in 2 soorten). Kortom het buikje was vol toen we weg wilden. Ja, weg wilden. Want, zoals gisteren al vermeld, Ruth hield erg van praten. We hebben tijdens het eten en ruim een kwartier erna vele verhalen aangehoord. Was zeer vermakelijk. Daarna innig afscheid genomen.
Omdat de batterij van Marianne d’r fotoapparaat gisteren leeg was tijdens ons bezoek aan Whistler, zijn we met de volle zon in de rug weer naar het centrum gegaan. Om half 10 op zondagmorgen was er al een drukte van belang. Koffie drinken, ontbijten en zo maar flaneren, dat werd er al gedaan.
Even rondgelopen en foto’ s gemaakt en toen op weg naar Horseshoe Bay, het vertrekpunt van de ferry. De reis ging dwars door Indianenland. Alle borden zijn in twee talen, Engels en Indiaans. Indianen noemen ze hier trouwens First Nations.
De weg voerde ons via Squamish naar de (zoals de Canadezen dat noemen) Sea to the sky Highway. Hele mooie route met vele fraaie uitzichten. Het laatste deel met uitzicht op zee. We zijn maar enkele keren gestopt om van deze uitzichten te genieten want we willen de ferry van 12.40 uur halen. Net even over half 12 ingecheckt voor de boot. De controleur vertelde al dat het twijfelachtig was of we met deze boot mee zouden kunnen. Het was behoorlijk druk. De tijd genomen voor een beker koffie met een cinnamonroll. Het werd spannend toen de rijen 1 voor 1 aan ons voorbij gingen. Ineens ging de rij waarin wij stonden (en ook vele vrachtwagen en andere campers) ook rijden. Vlak voor de boot moesten wij stoppen en gingen er nog enkele personenauto’s de boot op. Gelukkig konden wij nog aansluiten en als één van de laatsten mochten we mee. Scheelt weer 2 uur wachten in de hitte, want het was inmiddels behoorlijk warm geworden.
Boven op dek lekker uitgewaaid en een poosje met andere Nederlanders gesproken over onze vakanties. Na ruim 1½ uur varen waren we op Vancouver Island!
In Nanaimo hebben we een camping gezocht. We hebben een plekje met “Ocean view”.
Daarna even boodschappen gedaan en de rest van de middag lekker in de zon gezeten. Lekker relaxen. We verkleuren al aardig. Na het eten nog even een wandelingetje gedaan naar een uitzichtpunt over die “Ocean”. Die heet trouwens Salish Sea.
Zo direct nog even de plannen voor de komende dagen doornemen en dan weer tukken. De Campground is helemaal vol nu, maar je hoort alleen maar vogeltjes. Dacht net dat ik een beer hoorde maar dat was Ab maar!