Hele mooie rit - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu Hele mooie rit - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

Hele mooie rit

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

19 Juni 2015 | Canada, Cache Creek

Gisteravond om 10 uur begon het te regenen en toen we wakker werden regende het nog steeds. Wel gezellig dat gekletter op het camper dak. Na het ontbijt hield het langzamerhand op met regenen en toe we wegreden was het nagenoeg droog. De temperatuur is aangenaam, 20 graden. Eerst nog in de supermarkt lekkere yoghurt gehaald (grootverpakking 1,75 kg) en blueberry’s. Die yoghurt is zo verschrikkelijk lekker dat we die stop er wel voor over hebben.
Deze dag ging ons naar Cache Creek brengen. Via Highway 5 naar het zuiden tot Kamloops. Dit is een hele grote stad. Niet zozeer qua inwonertal, maar de uitgestrektheid ervan. De eerste tekenen van zo’n stad zijn industriegebieden. Als eerste de “vuile” industrie. Dan 5 kilometer wat kleinere industrieterreinen en dan de buitenwijken van het bewoonde deel. Vervolgens een kilometer niemandsland en dan weer woonwijken. Zo gaat dat in totaal 25 kilometer door. Heel veel los van elkaar liggende grote woonwijken. Steden in een stad zullen we maar zeggen.
Onderweg hier naar toe zagen we alweer wisseling in het landschap. Gisteren was het de veeteelt die meer voorkwam, vandaag begon het met paardenfarms, overgaand in landbouw. Veel boerderijen verdeeld over het landschap.
Wat opvalt bij de boerderijen is dat er op ieder erf een camper of caravan staat. Dat zijn allemaal grote apparaten. We dachten dat Nederland een caravanland was, maar Canada pakt hierin de koppositie. De caravans zijn veel groter dan in Nederland. Ze zijn heel vaak in de vorm van een oplegger. 10 meter lang is de standaard! Daar moet dan weer zo’n grote pick-up truck voor. De campers zijn vaak in de grootte van een touringcar. Minimale grootte is zo iets waar wij nu in rijden, 8½ meter. Daar wordt dan weer een grote personenauto achter gehangen als aanhanger. Zo gaan de Canadezen op vakantie.
Ook zie je op die boerenerven veel oude afgedankte auto’s. Netjes op een rij staan ze daar te verroesten. Ook hele oude auto’s staan er tussen. Een liefhebber van oude Amerikaanse auto’s zou hier likkebaardend rond kunnen lopen.
Na Kamloops kreeg het landschap weer een ander gezicht. Nu waren er grote stukken woestijn te zien. De bergen werden bergjes en de begroeiing veranderde van hoge bomen naar lage struiken. Het was een prachtige rit vandaag.
In Cache Creek weer even sap in ons dorstige monster gegooid (125 liter) en toen naar de camping, gelegen aan Loon Lake. Deze camping ligt 18 kilometer vanaf de Highway. Via weer zo’n weg met mooi uitzichten. Iets verder houdt de verharde weg op en wordt het een gravelroad. Gaan wij niet rijden. Morgen via dezelfde weg weer terug richting Whistler.
Vanavond wel heel lekker gegeten met sla, paprika, tomaat en heel lekkere feta. IJsje toe want de diepvriezer is groot genoeg voor wat voorraad. Nog even aan de koffie en ik ga een foto maken van een hele mooie wolkenlucht. In de verte onweert het een beetje.

• 20 Juni 2015 - 16:15

Ton Van Der Weerd:

Ha Ab en Marianne,

Prachtig om al die verhalen te lezen. De wereld is klein en snel. Ik zat deze week in Italië en lees dan verhalen van jullie aan de andere kant van de bol. Geweldig.
    Veel plezier verder,
    Ton.