Een rustig dagje - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu Een rustig dagje - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

Een rustig dagje

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

17 Juni 2015 | Canada, Clearwater

Vandaag een korte rit op het programma. We gaan naar Clearwater. Dat is de toegang tot het Wells Gray Park. Een ritje van 118 kilometer.
Gisteravond een douche genomen in de camper. De douches op de camping waren niet van het gehalte om er met plezier te badderen en er zonder een of andere ziekte of schimmel van af te komen.
De kranen van de douche in de camper werken echter net even iets anders dan we gewend zijn. Om de warme kraan te openen moet je deze naar links draaien. De koude kraan draai je rechtsom. Na het nat maken van je lijf draai je dus (zoals we gewend zijn) beide kranen dicht naar rechts. Hier gaat dan de koude kraan vol open. Dan zeep je je in en begint het weer van voor af aan. Zijn er nog steeds niet aan gewend. Is wel verfrissend!
Net na de middag waren we al in Clearwater. Eerst even boodschappen gedaan in een grote nieuwe supermarkt. De prijzen van de voedingsmiddelen zijn hier een heel stuk lager dan in Jasper. Sommigen items kosten hier de helft. Gelijk voor een paar dagen ingeslagen.
We hadden keuze uit 2 campings. Bij de eerste hadden we geen goed gevoel, dus naar de tweede. Deze zag er beter uit, dus voor 2 nachten geboekt. Goede plek bij alle faciliteiten.
De rest van de dag lekker geluierd, een beetje gewandeld en een tukkie gedaan.
We zijn ook nog even in het zwembad geweest. Het is niet echt groot maar we zijn lekker opgefrist. In het zwembad nog uitgebreid met een Canadees koppel gesproken. Zij waren verwonderd dat er zoveel Dutchies naar Canada kwamen en vroegen zich af hoe dat in elkaar zat. We hebben een korte geschiedenisles gegeven en kregen daarna diverse tips over Vancouver Island.

Onderweg naar Clearwater zagen we het landschap veranderen. De bergen bleven wel in zicht, maar er kwamen steeds vaker open landschappen. We komen terug in de bewoonde wereld. Er kwamen boerderijen in zicht met weilanden. Veel koeien en soms schapen.
Als we op de kaart keken dan zouden we diverse dorpen tegen komen. Je hebt een voorstelling van een dorp. Die voorstelling kun je hier volledig over boord gooien. Je zult je gas snel los moeten laten als je een bord ziet (als er al een bord staat) anders ben je er al doorheen.