Richting Rockies - Reisverslag uit Fort Steele, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu Richting Rockies - Reisverslag uit Fort Steele, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

Richting Rockies

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

07 Juni 2015 | Canada, Fort Steele

Wat een heerlijk nachtje geslapen weer. Het is zo muisstil op de campings ondanks dat er soms best veel campers staan. We werden weer wakker om 8 uur met een stralend blauwe hemel en een mooi zonnetje. We boffen zo enorm met het weer. Ze zeggen ook dat het de komende week zo blijft. Dat komt mooi uit als we richting Lake Louise gaan .
Om ong. 10 uur hebben we na een ontbijt buiten in de zon, rustig alles weer in orde gemaakt om te gaan rijden. Ja , je moet alles goed vastzetten zodat er tijdens het rijden geen potten jam om je oren vliegen. De fluitketel heeft al eens een duik gemaakt haha.
Om half 12 vertrok de veerboot naar de overkant van Kokanee Lake. Het is een grote boot (gratis) met ruim plaats voor campers en zelfs vrachtwagens! Lekker boven op het dek staan kletsen met diverse mensen. Het half uurtje was zo voorbij. Iemand bij de boot vertelde ons dat we moesten stoppen bij het Glass House. Dat kwamen we onderweg inderdaad tegen en hebben een entreekaartje gekocht.( 10 dollar p.p.) Het is helemaal gemaakt door een begrafenisondernemer die de balsemvloeistoffen in vierkante flessen kreeg aangeleverd en niet wist wat hij met de lege flessen moest doen. In die tijd (1950) was er nog geen recycling! Hij kreeg het idee voor een huis en vroeg collega’s om flessen voor hem te bewaren. Na zijn pensionering is hij begonnen met de bouw ( 1952) Het huis stond na ong. 1 jaar, maar de tuin duurde langer. De familie heeft het nog steeds in bezit en onderhoudt het goed, maar ze wonen er niet zelf. Is echt heel uniek!
Daarna geluncht onderweg en doorgereden naar de volgende plek om te slapen. In Fort Steele een prachtige camping midden in het bos met ….een zwembad!! Jee wat lekker op zo’n warme dag. Lekker buiten gegeten rond 20 uur, we zitten vanaf vandaag op mountain-time ( 1 uur later dan B.C.) Zo lekker koffie zetten en luilakken. We zijn happy!!!
Trouwens, onze natte zwemkleding hangt aan de buitenspiegels van de camper te drogen. Niet vergeten ze morgen er weer af te halen!