Mysteries - Reisverslag uit Nelson, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu Mysteries - Reisverslag uit Nelson, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

Mysteries

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

05 Juni 2015 | Canada, Nelson

De zon scheen toen we wakker werden in Vernon. In bed keken we, vanuit ons slaapkamerraam, op Swan Lake. In dat Lake zwemmen ook schildpadden. Ze klimmen zelfs op de oever. Marianne heeft er een foto van gemaakt. En schildpadden lopen sneller dan wordt aangenomen!
Ik heb Marianne toegezongen, want vandaag is haar verjaardag. Alle eenden uit het meer waren gelijk verdwenen. Niet voor haar verjaardag, maar om mijn zangkwaliteiten.
We hebben Highway 6 gevolgd richting Kokanee Lake, Een Highway dwars door de Monashee Mountains. Een weg die op den duur behoorlijk ging vervelen. Geen afwisseling van het landschap (alleen maar naaldbomen links en rechts) en constant stijgen en dalen.
Bij Needles, een dorpje bestaande uit 4 huizen een kroeg en een kerk, hield de weg op en werden we met een ferry naar de overkant gebracht. Een kwartiertje varen en we konden onze weg vervolgen. Nog steeds hetzelfde landschap, alleen heet het nu de Selkirk Mountains. Onderweg gestopt voor een koffiebreak, een lunch en in een ijsje in Kaslo . Verder was er niets te beleven. Na enig zoeken om half vijf bij de camping Kokanee Creek Provincial Park gearriveerd. We kregen de laatste beschikbare plaats met power (stroom) toebedeeld. Wat een mazzel!
De temperatuur was in de loop van de dag opgelopen tot circa 25 graden. Dus nog lekker even buiten voor de camper op onze klapstoeltjes om een drankje tot ons te nemen.
Op dat moment ontstond er een mysterie. Het mysterie van de korte broeken! In Veenendaal had Marianne de koffers ingepakt en daar korte broeken in gedaan. In Vancouver hebben we allebei een korte broek gedragen uit deze koffer. Bij Canadream hebben we de koffers uitgepakt en ALLE kleding in de camper “gegooid’. Dit kwam omdat we een nieuw type camper kregen die geen ruimte meer had om onze harde koffers op te bergen.
Vandaag wilden we een korte broek aan en wat bleek: nergens een korte broek te bekennen. We hebben de hele camper doorzocht maar geen spoor van de korte broeken! Onbegrijpelijk. Morgen maar nieuwe kopen, want het beloofd warm weer te worden.
Tijdens het drankje op de camping kwamen we tot de conclusie dat nog twee dagen met dit landschap teveel van het goede zouden zijn. Daarom weer zitten puzzelen en de route omgelegd. We willen sneller naar de Rocky Mountains! Nadat de kruitdampen waren opgetrokken hebben we de nieuwe route vastgesteld. We laten de rechter-onder hoek van British Columbia voor wat het is en gaan sneller naar het oosten.
We blijven twee nachten op deze camping. Morgen willen we Nelson bekijken. Ook gaan we uit eten om Marianne d’r verjaardag te vieren. In de buurt van de camping is er geen restaurant te bekennen! Eerst op zijn minst 17 kilometer rijden en dan heb je een Burger-restaurant! Dat doen we dus niet. We willen Canadees eten!
Na het eten nog even een rondje op de camping gemaakt en een foto gemaakt van een schitterend panorama. We hopen dat die goed op de site uitkomt!

Wat een rust hier op het park. Er staan wel honderd campers en je ruikt BBQ en een kampvuurtje en verder hoor je vogeltjes!!!! We slapen ook als beren! Die hebben we trouwens nog niet gezien helaas. Ook niet vanmorgen, want die zouden langs komen voor koffie met gebak.
Wel wat overstekende herten gezien. Je moet vol in de remmen en ze lopen gewoon door alsof er niets aan de hand is. We gaan nog een wijntje nuttigen en dan lekker op tijd naar bed. Morgen een lui lummeldagje .