We gaan OOstwaarts - Reisverslag uit Okanagan, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu We gaan OOstwaarts - Reisverslag uit Okanagan, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

We gaan OOstwaarts

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

03 Juni 2015 | Canada, Okanagan

Deze woensdag relaxed begonnen. Om circa 10 uur weggereden uit Hope, richting Hedley. Daar waren we binnen 2 uur en omdat er toch niets te beleven was besloten we om door te rijden naar Okanagan Falls.

Onderweg was veel moois te beleven, we reden de eerste bergen in. Deze bergen waren nog niet echt hoog (tussen 1200 en 1500 meter) Later zullen we zeker hogere te zien.
Het weer was nog een beetje druilerig weer. Onderweg zelf gezette koffie gedronken.

We gaan nu pas de voordelen zien van een camperreis. Stoppen en koffie wanneer jou dat uitkomt. Lunchen als je zin hebt en een slaapplaats zoeken als de tijd daar is. En dat alles zonder extra kosten. In onze vorige reizen door Nieuw Zeeland en Australië met een gewone auto (nou ja, gewone: formaat Toyota Landcruiser) kostte iedere stop minimaal € 10,00. Dat 2x per dag over 35 dagen is een hoop geld voor koffie en een koek.

Gestopt bij een snelstromende rivier met wat loze vissertjes aan de kant. Koffie gezet en daarna op het gemak een stukje gewandeld. Uiteraard foto’s en een video-opname gemaakt.

De lunch gebruikten we op een parkeerplaats bij een grote lodge in Manning Park. Bij het uitstappen hebben we het eerste wild gespot: de eekhoorntjes kwamen ons al tegemoet gerend. Zij poseerden gewillig voor foto en video.

In Okanagan Falls snel een camping gevonden aan de rand van het meer. Er is zelfs een strandje. We kregen een plaats met zicht op het Skaha Lake. Uitvoerig met de campingeigenaren gesproken en zij hielpen om de camper op de juiste plaats te krijgen en deze (zo goed als) waterpas te zetten met enkele speciale houtblokken. We gingen voor de eerste keer de sanidump te gebruiken (afvoer van vuil- en toilet water). Zeer behulpzame mensen deze Canadezen. We weten nu hoe we het de volgende keer moeten doen. Moet namelijk om de drie dagen gebeuren.
Ook hebben ze uitvoerig gevraagd over onze reis. We kregen waardevolle tips over de door ons geplande route. Zoveel tips dat we, nadat ze weg waren, een nieuwe route hebben gepland.

We hebben nog even door het dorpje gewandeld. Was snel gebeurd na 8 minuten waren we al bij de stadsgrens.

De rest van de middag en avond rustig doorgebracht en op tijd naar bed. We merken dat we nu aan het onthaasten zijn en voelen langzaam maar zeker dat het hoofd leeg raakt.

O ja, de mensen van de camping vertelden dat de temperaturen vanaf nu gaan oplopen tot wel 30 graden in het weekend. We hopen dat de Canadese Jan Pelleboer gelijk krijgt.

• 04 Juni 2015 - 21:52

Wouter & Esther:

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en in gedachten mee te reizen! Leuk ook dat je met de locals aanpapt en zo de echte lokale hotspots te zien krijgt. Benieuwd naar het volgende verhaal. Fijne dag en op naar warmer weer! XX WEMM, knul van de kids