31 mei Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu 31 mei Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

31 mei Vancouver

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

31 Mei 2015 | Canada, Vancouver

Vancouver.
Vanochtend vroeg opgestaan. Marianne heft de gehele nacht geslapen, Ik heb halverwege de nacht nog een 2 uurtjes wakker gelegen. Om 7 uur werden we zoals gewoonlijk gewekt door Monty Pythons Always look on the bright side of life. De ringtone van de wekker. Leuk wakker worden.
Zo te voelen is de jetlag al verdwenen uit het lijf.

Na een ontbijt in The White Spot, een restaurant gelieerd aan het hotel, hebben we eerst Canadream gebeld om een afspraak te maken om de RV op te halen. We mogen morgen om 11 uur bij een treinstation zijn. Daar worden we opgepikt en naar hun (ongetwijfeld grote) terrein gereden. Dan krijgen we de instructies hoe de RV te bedienen.

De rest van de dag hebben we gebruikt om Vancouver te verkennen. Het valt ons op dat het niet echt een schone stad is. Veel zwerfvuil en troep langs de weg. Ook zie je er veel zwervers en bedelaars. Ze slapen ook overdag gewoon midden op straat. Ook de manier van kleden van de mensen is opvallend. Slordig en onverzorgd in een mode van vele jaren geleden (als het al mode was)

In de supermarkt 7 Eleven dagkaarten gekocht voor het openbaar vervoer. Is niet duur en als oudere man kreeg ik zelfs nog korting. Dat is in Canada gewoonte. Boven de 65 jaar betaal je stukken minder voor veel gelegenheden. Toch nog een voordeel van het ouder worden!

In de bus gestapt richting Denmanstreet. Daar zitten een heleboel fietsverhuurders op een rijtje. We hebben een leuke fiets uitgezocht met bijpassende helm (is verplicht in Canada, boete $ 100,00) en zijn door Stanleypark gaan fietsen. De route om het schiereiland is circa 10 kilometer met regelmatige stops. De totempalen bekeken, regelmatig foto’s gemaakt en koffie gedronken. Na 2½ uur de fiets weer ingeleverd en met de bus naar Chinatown. Wat rondgewandeld en de beroemde Dr. Sun-Yat Sen Classical Chinese Garden bezocht. De tuin is vergelijkbaar met de tuinen die we in Shanghai en Beijing gezien hebben. Heel mooi.

Na de lunch weer in de bus. Toch wel ideaal zo’n dagkaart. Met de watertaxi overgevaren naar Granville Island. Dit is een opgeknapt oud industrieterrein. Nu allerlei restaurantjes, winkels en ateliers van kunstenaars. Ook een markthal, vergelijkbaar met die in Barcelona (maar dan moderner) waar van alles te koop is. Er zijn juweliers, eettenten en allerlei souvenirkraampjes. Kortom, een gezellige boel. Kwam ook nog bij dat het ideaal weer was vandaag. Onszelf op een grote hoorn met ijs getrakteerd en weer met de watertaxi naar de overkant. Het was nog een kleine kilometer naar het hotel lopen en toevallig kwamen we langs een drankgelegenheid. Om de moede voeten even rust te gunnen een drankje genomen en daarna de laatste meters naar het hotel gelopen. Het is in Vancouver nergens vlak, dus altijd zit er wel een klim in de wandeling.
Hier verder gerust en krachten opgedaan voor de rest van de dag.

Om half 8 gaan dineren. In Canada zijn er drie hoofdgerechten, burgers, burgers en fish and chips.
We hebben dus maar voor het laatste gekozen. Na een Spanish Coffee als toetje zijn we nog een stukje gaan wandelen.
Om 22 uur naar bed.

• 01 Juni 2015 - 08:55

Dineke Spoelstra:

Hallo Marianne en Ab,
    Wat een leuke verslagen en petje af voor jullie! Actieve zestigers :-)
    Heel veel plezier!

• 01 Juni 2015 - 10:47

Marian De Leeuw:

Hallo Ab en Marianne.
    heel leuk om te lezen. en wat een bofkonten zijn jullie eerste klas vliegen!.
    we volgen jullie belevenissen. heel veel plezier.