Zaterdag 30 mei Een reisdag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu Zaterdag 30 mei Een reisdag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ab en Marianne Duijl - WaarBenJij.nu

Zaterdag 30 mei Een reisdag

Door: Ab

Blijf op de hoogte en volg Ab en Marianne

30 Mei 2015 | Canada, Vancouver

Vandaag vertrekken we eindelijk.
Wim was er ruim op tijd en dus waren we ook ruim op tijd op Schiphol. Gelijk naar de balie van Air Transat gegaan.
Daar wachtte ons in eerste instantie een onaangename verrassing. Wij hadden Option Plus geboekt en al tijdens het boeken in september onze stoelen vastgelegd. Een medewerkster van Air Transat was deze ochtend zo bijdehand geweest om 1 stoel op rij 4 weg te geven aan een ander persoon. We zouden nu dus achter elkaar komen te zitten en de stoel op rij 5 was zonder extra beenruimte. Hier gingen we uiteraard niet mee akkoord. We werden doorverwezen naar haar supervisor.

Deze man kwam met een voor ons prima oplossing: we werden geüpgraded naar businessclass! Geen vervelende optie zoals tijdens de vlucht bleek. We werden in de watten gelegd, niet te geloven.

Esther en Wouter kwamen ons met Mila en Melle uitzwaaien. Koffie gedronken en met de kids even in de Fokker geweest die op het Panoramadek staat bij het restaurant. Was heel interessant voor de kids. Daarna op tijd naar de douane en nog even geluncht en koffie gedronken.

Het vliegtuig vertrok ietsje te laat, maar dat werd tijdens de vlucht ingehaald. Onderweg was het geruime tijd erg bewolkt, maar halverwege Groenland brak het open. Wat ziet dat er gaaf uit. Genoten van het uitzicht. Daarom wilden we aan het raam aan de rechterzijde van het vliegtuig zitten!

Nog even over de upgrade: als eerste hadden we een aparte ingang in het vliegtuig. Eenmaal op de zeer ruime leren stoelen gezeten kregen we een glaasje “bubbels”, daarna voor het eten nog een glaasje wijn. Het eten werd geserveerd op echte borden. Eerst een voorafje, daarna het hoofdgerecht en als klap op de vuurpijl een toetje. De wijn werd ook steeds aangevuld in een echt glas en geen plastic beker!
Na de maaltijd kregen we nog diverse malen een versnapering aangeboden. Kortom, het was decadent.

Na 9½ uur vliegen kwamen we in Vancouver aan, lokale tijd half 2
Op het vliegveld was het een chaos. Ze zijn er nog niet op berekend dat er veel toeristen komen blijkbaar. Op de borden stonden 7 intercontinentale vluchten. Die binnen drie kwartier binnen kwamen. De aankomsthal was overvol. We moesten, net als bij de Efteling, slingerdeslang door de aankomsthal om bij de douane te komen. Geen pretje als je zolang op je krent hebt gezeten, dan wil je lopen en niet staan uitzakken. Na bijna een uur waren we dan tocht door de douane.
Buiten bleek het stralend weer te zijn.
We hebben een taxi genomen naar het hotel, Best Western, en ingecheckt.
Nadat we de koffers op de kamer hadden gezet zijn we gelijk gaan wandelen naar het centrum om de jetlag een beetje te bestrijden. Het is hier 9 uur vroeger, dus we kunnen nog niet naar bed. Naar de haven gelopen (1 uur), de Gastown Steam Clock bekeken en daarna een wel verdiend biertje gaan drinken. Gelijk maar weer gegeten (hadden we nog niet gedaan deze dag) en daarna de Amsterdam, een cruiseschip van de Holland Amerika Line, bekeken. Die lag in de haven.
De pap was daarna bijna op en we zijn naar het hotel teruggelopen. We zijn nu 23 uur in touw en verlangen naar ons bedje. Om 21 uur gaan de oogjes toe.
Morgen weer een nieuwe dag.